השיר העשירי
נעמי רגן
367 עמודים
כנרת, זמורה ביתן- מוציאים אור
משפחת סמואלס היא משפחה יהודית, מהמעמד הבינוני פלוס, החיה בקהילה יהודית בארה"ב. קיילה בתם הצעירה של משפחת סמואלס עומדת להתארס לסת-עלם חמודות, הלומד גם הוא משפטים בהרווארד, ההכנות לאירוסים בעיצומם , אביגיל סמואלס ,אישתו של אדם, היא אישה המרוצה מחייה, אישה מאושרת, היוצאת על מנת לארגן את מסיבת האירוסים של קיילה, אך כאשר עולמם מתהפך עליהם כשהאב, - אדם רואה חשבון מצליח נעצר ע"י ה FBI באשמת הזרמת מיליוני דולרים לאירגוני טירור, הכסף שהועבר שימש להרג של חיילים אמריקניים. סת, מעדיף לדחות את האירוסים ומייעץ לקיילה לשמור מרחק מהוריה על מנת שסיכוייהם למצוא עבודה לא יפגעו.
קיילה בגחמה פיתאומית, נוטשת את הכל וטסה לארץ ישראל, שם היא מגיעה לקומונה מיסטית המונהגת על ידי רב צעיר וכריזמטי, היא יוצרת קשר עם אדם בשם דניאל העובד יחד איתה בחפירות הארכיאולוגיות בים המלח.
אדם מאיץ ודוחף את אישתו ללכת אל ביתם אביגיל ולהחזירה לארה"ב, אביגיל עושה כדבריו, אך כשהיא מגיעה לארץ היא נוכחת לדעת שקיילה השתנתה.
האם תחזור קיילה עם אמה לארה"ב? מה יעלה בגורל אירוסיה לסת? מה יהיה על אדם? מי הוא דניאל?
העלילה הפעם אינה עוסקת בעדה החרדית, אותה מטיבה נעמי רגן לתאר, אלא במשפחה מן המעמד הבינוני פלוס, משפחה שהולכת בימי שבת אל בית הכנסת שאחד מבניה נשוי לגויה ועוד.
העלילה נסובה על שאלות כגון: חשיבות הקשר, הרדיפה אחר עושר ועוד, השיבה אל המקורות וההסתפקות במועט. לרגן, מסרים יפים, וחבל שהיא לא העמיקה את הקו של האשמת האב, קראתי ברצף ובכל זאת התגנבה אלי המחשבה שאת המסר הזה הייתי רוצה לקרוא בעטיפה אחרת.
לסיכום ספר חביב וקריא.
נעמי רגן
367 עמודים
כנרת, זמורה ביתן- מוציאים אור
משפחת סמואלס היא משפחה יהודית, מהמעמד הבינוני פלוס, החיה בקהילה יהודית בארה"ב. קיילה בתם הצעירה של משפחת סמואלס עומדת להתארס לסת-עלם חמודות, הלומד גם הוא משפטים בהרווארד, ההכנות לאירוסים בעיצומם , אביגיל סמואלס ,אישתו של אדם, היא אישה המרוצה מחייה, אישה מאושרת, היוצאת על מנת לארגן את מסיבת האירוסים של קיילה, אך כאשר עולמם מתהפך עליהם כשהאב, - אדם רואה חשבון מצליח נעצר ע"י ה FBI באשמת הזרמת מיליוני דולרים לאירגוני טירור, הכסף שהועבר שימש להרג של חיילים אמריקניים. סת, מעדיף לדחות את האירוסים ומייעץ לקיילה לשמור מרחק מהוריה על מנת שסיכוייהם למצוא עבודה לא יפגעו.
קיילה בגחמה פיתאומית, נוטשת את הכל וטסה לארץ ישראל, שם היא מגיעה לקומונה מיסטית המונהגת על ידי רב צעיר וכריזמטי, היא יוצרת קשר עם אדם בשם דניאל העובד יחד איתה בחפירות הארכיאולוגיות בים המלח.
אדם מאיץ ודוחף את אישתו ללכת אל ביתם אביגיל ולהחזירה לארה"ב, אביגיל עושה כדבריו, אך כשהיא מגיעה לארץ היא נוכחת לדעת שקיילה השתנתה.
האם תחזור קיילה עם אמה לארה"ב? מה יעלה בגורל אירוסיה לסת? מה יהיה על אדם? מי הוא דניאל?
העלילה הפעם אינה עוסקת בעדה החרדית, אותה מטיבה נעמי רגן לתאר, אלא במשפחה מן המעמד הבינוני פלוס, משפחה שהולכת בימי שבת אל בית הכנסת שאחד מבניה נשוי לגויה ועוד.
העלילה נסובה על שאלות כגון: חשיבות הקשר, הרדיפה אחר עושר ועוד, השיבה אל המקורות וההסתפקות במועט. לרגן, מסרים יפים, וחבל שהיא לא העמיקה את הקו של האשמת האב, קראתי ברצף ובכל זאת התגנבה אלי המחשבה שאת המסר הזה הייתי רוצה לקרוא בעטיפה אחרת.
לסיכום ספר חביב וקריא.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה